2 فروردین 1400
خدمات

نورومدولیشن

برای دریافت مشاوره در ارتباط با این خدمت، ترجیحا از طریق پیام به واتس اپ یا تکمیل کردن فرم زیر اقدام نموده تا در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت نمایید.

پیوست مدارک مرتبط:

نورومودلیشن:

گاها آسیبهای مغزی به علل مختلف میتواند ماندگار شود و بیماران ترخیص شده در بیمارستان با ICU به درجاتی نقص عصبی ماندگار داشته باشند که با تکنیک های مختلف تحریک مغزی، این آسیبها کاهش خواهند یافت. نورومودلیشن یکی از این تکنیک ها است که در بیماران کمایی و سکته های مغزی میتواند مفید باشد.

کما

به وضعیت ناهوشیاری اطلاق می‏شود که در آن فــــرد بیدار نیست و به محرک‏های معمول پاسخ نمی‏دهد و به محرک‏های دردناک پاسخ‏های مختصر می‏دهد.

بیمار در این حالت آگاهی از محیط و درک از وقایع اطراف ندارد.

علل شایع کما :

• ضربه مغزی
    • سکته و خونریزی مغزی
    • تومور مغزی
    • مسمومیت ها
    • نرسیدن اکسیژن به مغز به هر علت
    • افزایش یا کاهش قند خون
    • اختلالات کبدی، کلیوی یا ریوی
    • تشنج مکرر

وضعیت نباتی (زندگی نباتی) :

به وضعیتی اطلاق می شود که فرد بعد از دوره ای از کما چشم ها را باز می کند اما هوشیاری و آگاهی خود را به دست نمی آورد. این بیماران چرخه خواب و بیداری، تنفس، کنترل فشار خون و وضعیت های حیاتی طبیعی دارند ولی فاقد واکنش‏های شناختی هستند، تکلم ندارند و پاسخ های رفتاری آنها به صورت رفلکسی است.

علت وضعیت نباتی :

علت وضعیت نباتی همان علل کماست و در صورتی که آسیب ها بسیار شدید باشند و یا درمان ها موثر نباشد فرد بیمار از کما وارد وضعیت نباتی پایدار می شود.

درمان کما و وضعیت نباتی :

درمان اصلی کما تشخیص زود هنگام علت و رفع مشکل اصلی است. گاهی آسیب های مغزی وسیع هستند و یا زمان طلایی برای درمان را از دست داده‏ایم.

در این  موارد هیچکدام از روش های سنتی علم پزشکی قادر به برگرداندن عملکرد مغز نمی باشند در وضعیت نباتی نیز در حال حاضر روش های معمول تنها معطوف به نگهداری و حفظ حیات بیمار می باشد و ایده ای جهت بهبود  عملکرد مغز وجود ندارد.

نورومدولیشن (Neuromodulation) در درمان کما و وضعیت نباتی :

نورومدولیشن مجموعه ای از روش های درمانی است که در آن با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته به طور مستقیم در درمان کما یا وضعیت نباتی در مغز تغییرات مثبت ایجاد می شود.

با استفاده از این روش نواحی آسیب دیده مغز فعال یا ترمیم می شود، ارتباطات بین قسمت های مختلف کورتکس مغز مجدداً  برقرار می شود، هورمون های مغزی در چرخه طبیعی خود قرار می گیرند و در نهایت فرد تدریجا هوشیاری خود را به دست می آورد.

نتایج درمان های انجام شده با این روش در بهبود بیماران کما یا وضعیت نباتی چشمگیر و امیدوار کننده بوده است.

نورومدولیشن  در درمان سایر بیماریها:

با توجه به انعطاف پذیری و وضعیت اثرگذاری این روش بر روی سیستم عصبی در طیف وسیعی از بیماری‏‏های مغزی که تا بیش از این غیرقابل درمان محسوب می‏شدند،نتایج درمانی موثری در بیماری ذیل به دست آورده ایم.

بیماری ها :

سکته مغزی / خونریزی های مغزی / نابینایی و کم بینایی ناشی از هر گونه آسیب های عصب چشم و شبکیه / پارکینسون / هایپوکسی مغزی / آلزایمر/ آسیب های ناشی از ضربه مغزی /PSP/MSAفلج مغزی (CP) / اختلالات تکلم / دمانس لوی بادی (DLB) / اختلالات بلغ ناشی از مشکلات مغزی / علائم اوتیسم / فیبرومیالژی و سندرم خستگی مزمن / آسیب های مغزی ناشی از گازگرفتگی، الکل صنعتی، هروئین / روش کمک در درمان اعتیاد به مواد و دارو/ وزوزگوش مقاوم به درمان / میگرن / پیش فعالی (ADHD) اختلال وسواس / اضطراب / افسردگی / اختلال پنیک (حمله عصبی) / اختلال خواب / اختلال یادگیری.